05 grudnia

"Jak po lodzie" Jeff Kinney - recenzja

Tytuł: "Jak po lodzie" 
Autor: Jeff Kinney 
Gatunek: literatura dla dzieci
Ilość stron: 220 
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia 
Seria: Dziennik Cwaniaczka, tom 13


Po książkę sięgnęłam, ponieważ spodobała mi się okładka i poleciła mi ją pani z biblioteki. 

Bohaterem serii jest nastolatek, Greg Heffley, który musi zmierzyć się z różnymi sytuacjami mającymi miejsce w szkole, do której chodzi. Ten dziennik to jakby poradnik przetrwania. 
 
W tym tomie autor opowiada o nowych przygodach Grega - Cwaniaczka – ucznia gimnazjum, który ma niesamowite pomysły. Najbardziej podobała mi się przygoda z prezentacją wybranego kraju, którą Cwaniaczek miał przygotować na lekcję. Oczywiście, zupełnie o tym zapomniał, ale wykazał się dużą pomysłowością w wymyślaniu różnych śmiesznych rozwiązań, aby wyratować się z tej opresji. Akcja książki rozgrywa się w zimie i dlatego pełno w niej ślizgania się po lodzie i rzucania śnieżkami. 

Autor w zabawny sposób ilustruje swe opowieści, tak że książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Humor w niej prezentowany jest może czasami trochę wredny, ale mieści się w granicach dobrego smaku.

Książka bardzo mi się spodobała i rozbawiła mnie. Chętnie przeczytam inne części tej serii. Zachęcam inne dzieci do jej przeczytania. 

Zuzia z 5b


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger