23 września

"Tropy wiodą przez prerię" Wiesław Werenic - recenzja

Tytuł: "Tropy wiodą przez prerię"
Autor: Wiesław Werenic 
Gatunek: powieść przygodowa; audiobook
Czyta: Dominik Werenic 
Wydawnictwo: Siedmioróg 
MP3; 9h27’
Seria: Western


Do wysłuchania audiobooka skłoniła mnie, mimo że zdecydowanie wolę obcowanie z książką, koleżanka z pracy. Będąc nastolatką uwielbiałam książki przygodowe – te o dzikim zachodzie również. Ucieszyło mnie, że okładka nawiązuje do tych, które widziałam wiele lat temu na książkach Wernica. Okazało się, że mają tego samego ilustratora - S. Rozwadowskiego, który znakomicie oddaje klimat powieści. 

Nie wiem, czy zachęci to do wysłuchania powieści młodych czytelników, ale na pewno przemówi do tych, którzy – jak ja – poznawali Wernica wiele lat temu. Nagrań słucha się z przyjemnością wynikającą nie tylko z cech, o których pisałam wyżej, ale też pięknej polszczyzny i świetnej dykcji i interpretacji utworu Wiesława Werenica przez jego syna, Dominika Werenica. 

Do szpitala w Milwaukee trafia młody mężczyzna z brzydką raną nogi. Lekarz Jan otacza go opieką, niestety stan chorego się pogarsza i grozi mu amputacja. Niebawem w szpitalu pojawia się dwóch Indian, którzy chcą uleczyć „swojego białego brata”. Doktor zezwala na nietypową kurację, a wdzięczny pacjent składa mu niespodziewaną propozycję. 

Traper Karol Gordon zabiera Jana ze sobą na prerię, by pokazać mu piękno przyrody i dać zakosztować życia w nieznanych mieszczuchowi warunkach. Chce nauczyć młodego przyjaciela tropienia śladów, ale też naprostować mu poglądy na charakter Indian i eksploatowanie ich ziem. Wędrówka szybko jednak przekształca się w dramatyczny, pełen nagłych zwrotów pościg za mordercą dwóch mężczyzn i tajemnicą, która może zmienić losy plemienia Czarnych Stóp. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skończy się ta przygoda, koniecznie wysłuchaj opowieści W. Werenica. 

Elka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger