14 kwietnia

"Dekorator" Boris Akunin - recenzja

Tytuł: Dekorator
Autor: Boris Akunin
Stron: 190
Wydawnictwo: Świat Książki
Cykl z Erastem Fandorinem, Tom 6


"Dekorator" to już szósty tom z cyklu przygód Erasta Pietrowicza Fandorina. Mimo że nie czytałam poprzednich tomów, to z chęcią sięgnęłam po tę właśnie powieść kryminalną z nadzieją, że będzie to dla mnie coś nowego i ciekawego. Muszę przyznać, że nie zawiodłam się, bo książka jest niezwykle wciągająca.
Zapewne większość osób kojarzy seryjnego mordercę znanego pod pseudonimem Kuba Rozpruwacz, który w 1888 roku w Anglii brutalnie zabijał kobiety. Co się stanie, gdy zaraz po ostatnim morderstwie Rozpruwacza, pojawią się nowe zbrodnie, bardzo podobne do poprzednich, jednak popełnione w Moskwie?
Erast Pietrowicz oraz jego asystent Anisji Tulipanow, na zlecenie radcy dworu Leontija Iżycyna, próbują rozwiązać zagadkę tajemniczych zabójstw. Niestety, mimo twardych i jasnych dowodów, nie jest to takie proste, zważywszy na spryt i nieuchwytność mordercy. 
Pewnego dnia Fandorin dostaje paczkę, w której znajduje... odcięte ucho. Kto jest nadawcą paczki? Czy to możliwe, że brytyjski seryjny morderca przeniósł się do Moskwy?
Przepełniona intrygami i zaskakującymi zwrotami akcji fabuła jest nieco zawiła, ale nie przeszkadza to zbytnio w zrozumieniu tekstu. Zachęcam do poznania historii "Dekoratora". Książka ta zdecydowanie zachęciła mnie do sięgnięcia po inne tomy z tej serii.

Ksenia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger