07 kwietnia

"CR7. Maszyna" Luis Miguel Pereira, Juan Ignacio Gallardo - recenzja

Tytuł: "CR7. Maszyna"
Autorzy: Luis Miguel Pereira, Juan Ignacio Gallardo
Liczba stron: 248
Wydawnictwo: Sine Qua Non



Książka pt. "CR7. MASZYNA" to kolejna książka sportowa, a dokładniej piłkarska, którą recenzuję. Interesuję się sportem, więc z chęcią zabrałem się za lekturę biografii jednego z moich idoli. Tajemnicze CR7 w tytule oznacza Cristiano Ronaldo, natomiast 7 - cyfrę na klubowej koszulce piłkarza.
Książka ta nie jest jednak typową biografią piłkarską. Podczas czytania miałem wrażenie, że to nie życie Ronaldo jest tu na pierwszym miejscu, lecz jego osiągnięcia piłkarskie. Ktoś postanowił po prostu stworzyć historię jego drogi do sukcesu i wyjaśnić jego fenomen. Co ciekawe, nie ma tu chronologii. Przykłady z życia piłkarza służą głównie do uzupełniania opisywanych przez autorów zachowań Cristiano. 
Podczas lektury dowiedziałem się wielu ciekawych informacji o Cristiano. Nie będę ich wszystkich wymieniał, żeby nie psuć lektury innym. Napiszę tylko, że Ronaldo odpoczywa najlepiej pływając. Dlatego ma w domu basen, z którego często korzysta, aby odreagować stres i odpocząć. Wiedzieliście, że Ronaldo przeszedł kiedyś operację serca? Takie wieści naprawdę mogą podnieść na duchu tych, którzy z powodu różnych chorób nie mogą uprawiać sportu. Wszystko jest możliwe, jeśli się do tego uparcie dąży!
Książkę czyta się płynnie, ponieważ wciąga do ostatniej kartki. Z zaciekawieniem czytałem, jak Ronaldo ze skromnego młodego człowieka, dzięki swojej ciężkiej pracy i determinacji, zdobył status ikony współczesnej piłki nożnej. Jeśli jednak ktoś spodziewa się literackiego języka, może się rozczarować. Książka napisana została językiem prostym i jest nastawiona raczej na przekazanie informacji o człowieku, bez literackich upiększeń. Zawiera również wiele ciekawych wypowiedzi o piłkarzu znanych i mniej znanych osób związanych z Ronaldo.

Pewnie nie jestem obiektywny, bo Ronaldo to mój idol, ale jestem przekonany o jego profesjonalizmie i ogromnych zdolnościach. Ta książka jedynie potwierdziła moje zdanie na temat tego człowieka. Polecam książkę wszystkim prawdziwym fanom Cristiano Ronaldo, chcącym dogłębnie poznać siłę fizyczną i psychiczną tego niezwykłego zawodnika.

Norbert


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger