16 czerwca

"Pan Samochodzik i Kapitan Nemo" Zbigniew Nienacki - recenzja

Tytuł: Pan Samochodzik i Kapitan Nemo
Autor: Zbigniew Nienacki 
Liczba stron: 344
Wydawnictwo: Siedmioróg 
Seria: Pan Samochodzik  


Tym razem do recenzji otrzymałem ciekawy kryminał o Panu Samochodziku. Trochę wcześniej o nim słyszałem, ale do tej pory nie miałem okazji przeczytać żadnej książki z tej serii. Zdecydowałem się na "Pana Samochodzika i Kapitana Nemo", przeczytałem i stwierdzam, iż jego przygody są naprawdę ciekawe. Gdyby ktoś szukał wcześniejszego wydania, wyszło ono pod tytułem "Nowe przygody Pana Samochodzika". 
Trochę obawiałem się, czy mi się spodoba, bo autor stworzył serię dawno temu, ale moje obawy były zupełnie niepotrzebne. Książka i, jak sądzę, cały cykl o panu Tomaszu, są ponadczasowe i będą się podobać również moim rówieśnikom, choć czasy od momentu powstania powieści trochę się zmieniły. Nie bez znaczenia jest również piękne wydanie cyklu. Twarda oprawa i bardzo ładna okładka zachęcają do lektury. Książki z tej serii nadają się również na prezent, choć bardziej chyba dla chłopaków niż dla dziewczyn.
Tym razem nasz tytułowy Pan Samochodzik, detektyw-muzealnik, trafia na trop antyków skradzionych przez nazistów w czasie drugiej wojny światowej. Okazuje się, że ciężarówka, która je przewoziła, znajduje się na dnie jeziora na Pojezierzu Mazurskim. Nasz bohater musi ją odnaleźć, lecz nie może tego zrobić przez rabusiów grasujących w okolicy. Na szczęście o porządek w okolicy dba tajemniczy człowiek zwany Kapitanem Nemo... 
Akcja w tej książce stopniowo zbliża się do punktu kulminacyjnego, choć mam wrażenie, że czasami jest tu za wiele zbędnych wydarzeń. Większość postaci nie była zbyt ciekawa, choć było kilka takich, które były wyraziste, jak np. Kaznodzieja/Ornitolog (był nazywany różnie), który w ramach wdzięczności dał panu Tomkowi piszczałkę, której miał użyć, jeśli znalazłby się w niebezpieczeństwie (i byłby w pobliżu). 
Bardzo podobała mi się ta książka i polecam ją wszystkim, którzy lubią książki przygodowe z zagadkami i tajemnicami. Z chęcią przeczytałbym inne części.

Eryk


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger