19 stycznia

"Ja, Ibra" Zlatan Ibrahimovic - recenzja

Tytuł: „Ja, Ibra”
Autor: Zlatan Ibrahimovic
Ilość stron: 380
Wydawnictwo: Sine Qua Non


Ta książka wpadła mi w ręce nieprzypadkowo. Jestem wielkim fanem piłki nożnej, więc dla mnie ta pozycja jest obowiązkowa.
„Ja, Ibra” jest biografią Zlatana Ibrahimovica, piłkarza, którego zapamiętali z pewnością wszyscy, którzy śledzili Euro2012. Książka jest napisana prostym, przystępnym językiem.
Ibrahimovic opowiada o trudnym dzieciństwie i dorastaniu w nieciekawej dzielnicy Malmo. Dom rodzinny nie był wymarzonym, pełnym radości miejscem. Rozstanie rodziców, pijący ojciec i panująca bieda na pewno nie pozostały bez wpływu na młodego Zlatana.
Pierwsze sukcesy i konflikty przeplatają się z opowieściami o własnej ambicji i nieugiętości. Zatargi z trenerami , jak słynny zatarg z Guardiolą, i cięty język Ibrahimovica często wpędzały go w kłopoty, jednak przez to, a raczej dzięki temu, jest tym kim jest, osiągnął tak wiele.
Biografia Ibrahimovica to historia człowieka, który osiągnięty sukces zawdzięcza tylko sobie samemu. Z biednego i dyskryminowanego chłopca wyrasta na legendę świata piłki nożnej, wybija się determinacją i zdecydowaniem. Buntownik prosto z boiska w swej biografii wzrusza i bawi. Przede wszystkim jednak napełnia nadzieją, że każdy może osiągnąć sukces, nieważne z jakiego środowiska pochodzi i jakie przeszkody stoją mu na drodze.

Norbert Kadłubek


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger