25 kwietnia

"Darth Paper Kontratakuje" Tom Angleberger - recenzja

Tytuł: "Darth Paper Kontratakuje"
Autor: Tom Angleberger
Opracowanie graficzne: Melissa Arnst
Gatunek: literatura młodzieżowa
Liczba stron: 164
Wydawnictwo: Media Rodzina
seria: Papierowy Yoda, tom 2


Pewnego dnia stało się coś dziwnego i niezwykłego jednocześnie. Dwight, chłopak uznawany za szkolnego dziwaka, stworzył papierową figurkę mistrza Yody, nakładaną na palec. Ku zdziwieniu wszystkich uczniów, figurka udzielała bardzo mądrych rad. Przewidywała terminy kartkówek, mówiła chłopcom czy są lubiani przez dziewczyny i pomagała innym unikać żenujących sytuacji. Większość uczniów była prawie pewna, że wspomniana figurka... używała Mocy.
Rok później, w gimnazjum McQuarriego, nastały mroczne czasy. Dwight został zawieszony w prawach ucznia. Grozi mu wydalenie ze szkoły. Co oznacza koniec rad od papierowego Yody! Wtedy do akcji wkracza Darth Paper. Dzieło Harveya, prześladowcy Dwighta. Figurka sitha okazuje się złem wcielonym. Może nawet przyczynić się do usunięcia Dwighta ze szkoły na dobre!
Uczniowie z gimnazjum McQuarriego decydują się pomóc papierowemu Yodzie i jego twórcy. Wspólnie tworzą nowe akta, aby Dwight wrócił do szkoły.
Druga część serii wciągnęła mnie tak samo, jak poprzednia (,,Dziwny przypadek papierowego Yody”). Obawiałam się trochę, że teraz historia będzie dość nudna i przewidywalna, ale myliłam się. Co bardzo mnie cieszy, ponieważ pierwszy tom czytałam z wielką przyjemnością. Serdecznie polecam obie części.


Mąka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger