21 czerwca

"Przygody Alicji w Krainie Czarów" Lewis Carroll - recenzja

Tytuł: "Przygody Alicji w Krainie Czarów" 
Autor: Lewis Carroll
Gatunek: literatura dziecięca
Liczba stron: 139
Wydawnictwo: Wilga
Cykl: Klasyki literatury


Po powieść Lewisa Carrolla sięgnęłam z uwagi na przyciągającą uwagę nietuzinkową okładkę, a także na zaskakującą treść i cudne ilustracje wewnątrz książki.

Jak można domyślić się po tytule, "Przygody Alicji w Krainie Czarów" są powieścią fantastyczną. Dodatkowo stanowi ona lekturę szkolną, a nawet zaliczana jest do klasyków.

Główną bohaterką powieści jest Alicja. Wiemy o niej tyle, że jest uczennicą i posiada siostrę. Przez przypadek Alicja zauważa białego królika o różowych oczach, a to spotkanie powoduje serię niesamowitych zdarzeń. Dziewczyna, podążając za Białym Królikiem, odbywa wspaniałą podróż pełną niezapomnianych wrażeń i cudownych postaci. Wśród wielu występujących w książce bohaterów z pewnością nie można pominąć osoby Królowej, skazującej na ścięcie przez błahostki czy też Jaszczurki Bielusia, stale wykorzystywanego przez innych.

Czytając tę powieść, nie mogłam się nadziwić zarówno zdarzeniom, jak i użytemu słownictwu. Mimo mojego wieku, piętnastu lat, muszę przyznać, że niektórych słów nie znałam, a niektóre są mi znane od niedawna. Ta drobnostka może narzucić nam fakt, że ta pozycja jest powieścią idealną do rozszerzenia swojej wiedzy odnośnie gramatyki języka polskiego. Kolejnym plusem jest szybkie wprowadzenie akcji i kuriozalne postaci, które wzbudzają w czytelniku chęć przeczytania książki aż do ostatniego słowa.

W mojej opinii, jest to powieść pouczająca, ciekawa i warto po nią sięgnąć. Gorąco zachęcam do jej przeczytania każdą osobę, czy to młodszą, czy starszą. Sądzę, że surrealistyczna Kraina Czarów oczaruje niejedną osobę.

Miłej lektury!

Agnieszka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger