20 czerwca

"Mała księżniczka" F.H.Burnett - recenzja

Tytuł: "Mała księżniczka"
Autor: F.H.Burnett
Gatunek: Literatura dziecięca
Liczba stron: 288
Wydawnictwo: Wilga
Seria: Klasyki literatury


O tej książce słyszałam już dawno, a gdy spotkałam ją w tak pięknym wydaniu, musiałam przeczytać. Śliczna okładka i ciekawy opis z tyłu książki bardzo zachęca do jej przeczytania. 

Autorką „Małej Księżniczki” jest urodzona w Wielkiej Brytanii Frances Hodgson Burnett. Napisała 39 powieści, głównie należących do literatury dziecięcej. Najbardziej znaną książką autorki jest „Tajemniczy ogród”, który jest lekturą szkolną. „Małą Księżniczkę” napisała w 1905 roku. Ta historia została wielokrotnie sfilmowana oraz odegrana w teatrach. O małej Sarze powstał nawet serial anime. 

Jest to bardzo wzruszająca historia o dziewczynce bardzo kochanej przez ojca i wzrastającej w luksusach. Wydawać by się mogło, że dziewczynka będzie przez to kapryśna i rozpuszczona, tymczasem autorka stworzyła postać o dobrym sercu. Główna bohaterka jest bardzo rozsądną i empatyczną dziewczynką, i mimo doznanych krzywd, niesprawiedliwości oraz straty bliskiej osoby, traktuje każdego z szacunkiem, jest sprawiedliwa i pomocna. Tym, co najbardziej wyróżnia ją spośród innych dzieci, jest jej wyobraźnia. Mimo trudności cały czas tworzy piękne światy w swojej wyobraźni i snuje niezwykle ciekawe opowieści. Według mnie, jest to bardzo pozytywna książka, przy której łatwo jest się wzruszyć, ale i uśmiechnąć, ponieważ główna postać jest bardzo pozytywną osobą. Bardzo podoba mi się okładka książki, która zachęca do jej przeczytania. 

Książka jest adresowana głównie do młodszych dzieci, ale poleciłabym ją każdemu. Wywarła na mnie pozytywne wrażenie. Wzruszyłam się, czytając ją. Zachęcam wszystkich do przeczytania tej emocjonującej książki. 

„Nie ma nic tak miłego, jak wyobrażanie sobie różnych rzeczy. To zupełnie, jakby się było wróżką. Jeżeli człowiek uporczywie coś sobie wyobraża, niebawem staje się to dla niego prawie rzeczywistością.” 

M.B.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger