01 stycznia

„Umysł. Krótkie wprowadzenie” John R. Searle - recenzja

Tytuł: „Umysł. Krótkie wprowadzenie”
Autor: John R. Searle
Liczba stron: 317
Wydawnictwo: REBIS

Po „Umysł. Krótkie wprowadzenie” sięgnęłam zupełnie przypadkowo. Spodobała mi się okładka tej książki, więc postanowiłam ją przeczytać.
Z tego co wiem, autor John R. Searle jest wybitnym filozofem, który zajmuje się głównie filozofią umysłu. 

Jest to filozoficzna praca na temat umysłu, jego działania, różnych pojęć związanych nie tylko z samym umysłem, ale sposobem wyobrażeń, twierdzeń naukowców na jego temat i oceną samego autora. Głównym tematem oczywiście jest filozofia umysłu. Autor przytacza dwanaście problemów takiej filozofii, wyjaśnia także wiele pojęć z nią związanych.

W dużej mierze do odbioru treści tej książki przyczynił się tłumacz, który pomimo tego, że zasób słów związanych z filozofią analityczną w języku polskim jest bardzo ubogi, doskonale odzwierciedlił przesłanie książki w języku oryginalnym.

Nigdy nie interesowałam się filozofią i nie próbowałam zagłębiać się w jej szczegóły. Jednak, gdy zaczęłam czytać „Umysł”, zainteresowałam się tym tematem. Niekiedy miałam problem ze zrozumieniem niektórych informacji, ale dzięki przypisom od autora i tłumacza wiedziałam już, o co chodzi. Choć nie jest to rodzaj książek jakie lubię, to ta pozycja zaciekawiła mnie. 
 
Książkę polecam w szczególności komuś zainteresowanemu filozofią umysłu, ale również osobom, takim jak ja, które na ten temat nie mają żadnej wiedzy. Zawsze warto dowiedzieć się czegoś nowego. :-)

Michalina

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger