27 stycznia

"Dziewięć żyć Chloe King" Liz Braswell - recenzja

Tytuł: "Dziewięć żyć Chloe King"
Autor: Liz Braswell
Ilość stron: 285
Wydawca: Wydawnictwo Filia
Moja ocena: 6.5/10 
 
 
 Recenzowany przeze mnie tytuł opowiada historię tytułowej Chloe King. W dniu swoich szesnastych urodzin dziewczyna zauważa, że najwyraźniej nie jest zwykłym człowiekiem. Staje się niewyobrażalnie szybka i zwinna, a jej paznokcie zmieniają się w ostre, podobne do kocich, pazury. Na dodatek udaje jej się przeżyć upadek z siedemdziesięciu metrów, co dla normalnego człowieka jest zdecydowanie rzeczą nieosiągalną. Początkowo bohaterka jest bardzo podekscytowana swoimi nowymi zdolnościami, lecz ten entuzjazm mija, gdy ktoś zaczyna ją prześladować. Dziewczyna jest w ogromnym niebezpieczeństwie i nie ma pojęcia, do kogo zwrócić się o pomoc. Jej relacje z matką nie są zbyt dobre, a przyjaciele się od niej odwrócili. Pozostaje jej tylko Alek - niewyobrażalnie przystojny i popularny uczeń klasy maturalnej z jej liceum, który nagle zaczął przejawiać dziwne zainteresowanie jej osobą oraz Brian. O tym drugim Chloe nie wie zbyt wiele, chłopak jest wyjątkowo tajemniczy, przez co wydaje się jej jeszcze bardziej pociągający. Obaj chłopcy skrywają jednak nie lada sekrety.

Po przeczytaniu prologu byłam pewna, że ta książka mi się spodoba, jednak troszkę się rozczarowałam. Spodziewałam się poważnej powieści, czegoś na wzór kryminału, lecz nie do końca spełniła moje oczekiwania. Co prawda była akcja i były tajemnice, ale główna bohaterka niezbyt przypadła mi do gustu. Jej zachowanie za każdym razem psuło klimat i ciekawie zapowiadające się sytuacje. Sprawiała wrażenie, jakby zależało jej tylko na obściskiwaniu się z chłopakami i praktycznie niczym więcej. Albo wyrosłam z tego typu nastoletnich romansideł, albo po prostu ta książka jest dość trywialna.

Dużym plusem tego utworu na pewno jest nietuzinkowa fabuła. Ostatnio w książkach dla młodzieży spotyka się głównie wampiry albo jakieś wróżki, człowiek-kot jest raczej rzadkością. Trzecioosobowa narracja i stosunkowo lekki styl pisania, to dodatkowe atuty tej powieści. "Dziewięć żyć Chloe King" jest skierowana głównie do nastoletnich czytelników i właśnie im bym ją poleciła. 
 
Edelline
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger