15 października

"Mój pan woła na mnie Pies" Jan Ołdakowski - recenzja

Tytuł: "Mój pan woła na mnie Pies"
Autor: Jan Ołdakowski
Gatunek: literatura dziecięca
Liczba stron: 50
Wydawnictwo: EGMONT edukacyjny
Seria: Czytam sobie z kotylionem, poziom trudności 3
Poziom trudności 3: użyte wszystkie głoski, dłuższe i bardziej złożone zdania


Do sięgnięcia po tę książkę zachęcił mnie tytuł. Tak. Mówi to trzynastolatek! Choć sama okładka była dla mnie mało zachęcająca, to sądzę, iż treść będzie pasować każdemu. Jest tu sporo skomplikowanego słownictwa, które (bez obaw!) wyjaśnione jest w słowniczku na końcu książki. 

A propos treści. 
Dzięki zawartym w tekście wiadomościom historycznym czytelnik dowie się o tym, że Józef Piłsudski był Marszałkiem, a, jak na owe czasy, był to najwyższy stopień wojskowy, oraz że trzymał w gabinecie ważne dokumenty. Pojawia się także zabawny wątek z gąsiorem. Uważam, że historia Marszałka jest opisana prostym językiem, w sam raz dla dzieci. Pomocna przy czytaniu będzie również duża czcionka. 

Książkę polecam dla uczniów 1. lub 2. klasy, ale trzecio- i czwartoklasiści też znajdą tu coś dla siebie. Polecam szczególnie dzieciom młodszym, ponieważ dzięki dużej ilości różnych słów mogą one łatwo i przyjemnie wzbogacić swoje słownictwo.   

Dziękuję za przeczytanie mojej recenzji,
sl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger