24 października

"Tysiąc odłamków ciebie" Claudia Gray - recenzja

Tytuł: "Tysiąc odłamków ciebie"
Autor: Claudia Gray
Gatunek: science fiction
Liczba stron: 351
Wydawnictwo: Jaguar
Seria: Trylogia Firebird, tom 1


Nie byłam do końca przekonana, że chcę tę książkę przeczytać. Zapowiedź z jednej strony mnie zachęciła, ale z drugiej wystraszyła. Nie przepadam za literaturą science fiction, a tu jakieś podróże międzywymiarowe, inne światy, Firebird, który sprawia, że można przenieść się w inny wymiar... Ale pomyślałam sobie, że może czas na jakieś nowe doznania, ciekawa fabuła, nowe pomysły. Ja, dość wytrawna czytelniczka różnych literatur, do tej pory unikająca fantastyki, dałam się skusić. Przesądziła ostatecznie świetna okładka i stało się. 

Książka od pierwszych stron zaciekawia. Główna bohaterka, Marquerita Caine, to córka naukowców - fizyków, którzy pracują nad tajemniczym przedmiotem, Firebirdem, pozwalającym podróżować nie tyle w przeszłość lub przyszłość, ale w inną rzeczywistość, w inny świat, w inną wersję swojej osoby. 

Właśnie w taką dziwną podróż wyrusza Marquerita, której ojciec zostaje zamordowany. Podejrzenie pada na młodego asystenta, Paula Markowa, który wykorzystując Firebirda przenosi się do innego wymiaru. Zemsta, zabicie Markowa, to cel naszej bohaterki. Pomaga jej w tym drugi asystent, Theo. 

Przenosimy się razem z nimi do Londynu, Moskwy carów i świata podwodnego. W każdym z tych wymiarów Marquerita musi poznać realia, rodzinę, tamtą rzeczywistość. Co ciekawe, cały czas zachowuje doskonałą pamięć, wie dlaczego tak się dzieje i jak to się stało. 

Czy jej się uda, czy podejrzenia okazały się słuszne?? Czy mordercą jest Paul?

Również istotny jest wątek miłosny, więc mamy romans z elementami fantastyki. 

Pomimo obaw książka spełniła moje oczekiwania. Polecam, a sama zabieram się za kolejny tom trylogii.

Marta


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger