26 października

"Rycerze" "Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa" - recenzja

Tytuł: "Rycerze"

Autor: CED
Gatunek: komiks paragrafowy
Liczba stron: 200
Wydawnictwo: FoxGames

Tytuł: "Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa"
Autor: Shuky - Waltch - Novy
Gatunek: komiks paragrafowy
Liczba stron: 176
Wydawnictwo: FoxGames


Ostatnio do moich rąk trafiły dwa komiksy o tytułach: "Rycerze" i "Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa".
Na początku myślałam, że to zwykłe komiksy, jednak wyobraźcie sobie, jakie było moje zaskoczenie, gdy zobaczyłam, że to ja decyduję o tym, co zrobi bohater oraz, posługując się jego spostrzeżeniami, rozwiązuję zagadki! Dowiedziałam się, że komisy tego rodzaju nazywa się paragrafowymi i od razu zaczęłam szukać innych komiksów tego typu. Na czym to wszystko polega? W skrócie, wybierasz postać występującą w komiksie i ruszasz jej śladami, kierując się numerami umieszczonymi przy poszczególnych rysunkach. To prawie jak gra komputerowa, ale bez komputera, bo podczas lektury zdobywasz różne przedmioty i decydujesz o ruchach swojej postaci.

"Rycerze" to komiks opowiadający o trzech braciach, którzy zmęczeni pracą na roli postanawiają zostać rycerzami. Mają za zadanie znaleźć schowane w królestwie bransoletki męstwa, jednak po drodze natykają się na wiele przeszkód. 

Czcionka jest bardzo przyjazna do czytania, a historia bardzo wciągająca. Czasem potrafi być też irytująca, gdy zginiesz po raz trzeci i musisz przechodzić przygodę od nowa.

Komiksy te testują naszą inteligencję i spryt, co czyni je tak fascynującymi. Bardzo spodobało mi się to, że można je czytać wielokrotnie i za każdym razem odkrywać coś nowego.

Kolejny komiks to opowieść o Sherlocku Holmesie. Pomimo iż uwielbiam detektywa, trudno było mi przebrnąć przez ten komiks. Czcionka nie była aż tak przyjemna do czytanie oraz brakowało mi wskazówek potrzebnych do rozwiązania zagadek, jednak gdy się przyzwyczaiłam, miałam dużo zabawy w byciu zarówno Holmesem, jak i Watsonem.  

Komiksy paragrafowe polecam wszystkim bez wyjątku. Zostawiam kilka zdjęć wnętrza książek, dla ciekawych. 





To była bardzo miła odmiana, spędzić popołudnie na czytaniu i rozwiązywaniu zagadek zamiast na graniu w gry komputerowe!

Kinga


1 komentarz:

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger