03 października

"Demon i panna Prym" Paulo Coelho - recenzja



Tytuł: „Demon i panna Prym”
Autor: Paulo Coelho
Stron: 202
Wydawnictwo: Drzewo Babel


„Demon i panna Prym” to pierwsza książka autorstwa Paula Coelho, którą czytałam. Sięgnęłam po nią chcąc poznać twórczość tego pisarza, gdyż zawsze interesowały mnie cytaty z jego książek zamieszczane w Internecie. 

W książce ukazana jest walka dobra ze złem. Głównymi bohaterami są panna Prym, czyli Chantal, mieszkanka Viscos oraz pewien nieznajomy, który przybywa do miasta. Akcja utworu rozgrywa się w rodowitym mieście panny Prym. Nieznajomy pokazuje jej sztabki złota, które zakopuje w pobliskim lesie i zapewnia, że jeśli w ciągu tygodnia w mieście ktoś zostanie zabity, on utwierdzi się w swym przekonaniu, że każdy człowiek jest zły, a sztabki złota przekaże miastu na jego rozbudowę. Dla Chantal oczywistym było to, że nikt z jej sąsiadów nie dopuści się zbrodni dla pieniędzy. Niestety, gdy ogłasza w mieście to, co przekazał jej nieznajomy zauważa, że ludzie nie zawsze kierują się zdrowym rozsądkiem …
Bardzo zaciekawiła mnie ta książka. Chociaż nie miałam dużo czasu na czytanie, w każdej wolnej chwili sięgałam po nią, aby poznać dalsze losy bohaterów. Interesowało mnie to, jak postąpią mieszkańcy Viscos, czy pieniądze będą dla nich najważniejsze. W pewnym momencie przekonałam się, że nie warto obierać strony jednego z bohaterów, bo on później może okazać się również zły. Tak wygląda odwieczna walka dobra ze złem. 

Książka podzielona jest na stosunkowo krótkie rozdziały, w których można znaleźć elementy retrospekcji czy legend. Narracja prowadzona jest w trzeciej osobie liczby pojedynczej. Narrator widzi wszystkich bohaterów, wie o czym myślą i co robią.

Myślę, że „Demon i panna Prym” najbardziej przypadnie do gustu osobom zainteresowanym postępowaniem ludzi, ich sumieniami. Książka ukazuje dobro i zło, demona i anioła, którzy nie są nieomylni i czasem popełniają błędy. 

Michalina

1 komentarz:

  1. Ja totalnie zauroczyłam się "Alchemikiem" Coelho - polecam:) Tej nie czytałam, ale po Twojej recenzji z chęcią po nią kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger