08 stycznia

"Operacja Burzowa Chmura" Jørn Lier Horst, Hans Jørgen Sandnes - recenzja


Tytuł: "Operacja Burzowa Chmura"
Autor: Jørn Lier Horst, Hans Jørgen Sandnes
Gatunek: literatura dla dzieci
Liczba stron: 112
Wydawnictwo: Media Rodzina
Cykl: Biuro Detektywistyczne nr 2, tom 1


Po pierwszy tom z serii Biuro Detektywistyczne nr 2 sięgnęłam, ponieważ zainteresowali mnie bohaterowie widoczni na okładce, a szczególnie pies, który wabi się Otto. Byłam ciekawa, jakie czekają ich przygody. Okazało się, że jest to książka nie tylko do czytania. Oprócz opisanej historii mogłam również sama rozwiązywać różne zadania. 

Przygody Oliviera i Tiril, dwójki młodych detektywów ze skandynawskiego miasteczka Elvestad, to taki trochę kryminał dla dzieci. Nie ma tu jednak morderstw ani krwi, jak w powieściach kryminalnych mojej mamy, tylko ciekawa zagadka do rozwiązania. 

W miasteczku zaczynają znikać różne rzeczy. Beczki, drożdże, samochód, a nawet krzaki. Dziwne, prawda? Olivier i Tiril postanawiają sprawdzić, co się za tym wszystkim kryje.

Bardzo podobało mi się, że bohaterowie rozwiązywali zagadkę jak prawdziwi detektywi. Notowali ważne rzeczy, robili zdjęcia i poszukiwali odpowiedzi w Internecie, jeśli czegoś nie wiedzieli. Dzięki temu opowieść była ciekawa i wciągająca. Do tego jeszcze pies z alergią! Jak w ekipie jest pies, to jeszcze bardziej mi się taka książka podoba, ponieważ bardzo lubię zwierzęta. 

Książki z tej serii mają dużą czcionkę, więc nadają się dla dzieci, które jeszcze nie czytają zbyt dobrze. Znajdziecie tu też bardzo zabawne ilustracje, które wcale nie są takimi zwykłymi obrazkami. Ale nie będę Wam podpowiadać, musicie sami się przekonać, czy bylibyście dobrymi detektywami. Ja bawiłam się świetnie!

K@ja

Tak wyglądają przykładowe strony w książce:





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger