16 stycznia

"Czarny Kot, Biała Kotka" Silvia Borando - recenzja

Tytuł: "Czarny Kot, Biała Kotka"
Autor: Silvia Borando
Gatunek: literatura dla dzieci
Liczba stron: 48
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Przedział wiekowy: 0 - 6


Ta niezwykła książka dla najmłodszych o różnicach, które łączą, a nie dzielą, zdobyła nagrodę NATI PER LEGGERE* 2015. [źródło: strona wydawnictwa]

Bohaterowie tej książki to Czarny Kot i Biała Kotka. Każde z nich wychodzi z domu w innym czasie. Kot spaceruje po świecie w dzień, a Kotka w nocy. Zwierzaki lubią przyglądać się ptakom i gwiazdom. Ponieważ zastanawiają się, jak to jest w tej nieznanej im porze doby, Kos i Sowa proponują im, by przekonały się o tym osobiście. Koty podejmują wyzwanie i... spotykają się. Co z tego wyniknie i jakiego będzie koloru? Przekonajcie się czytając tę niezwykłą książeczkę.

Niewiele tekstu i czarno-białe ilustracje czynią tę książkę nietypową. Wyróżnia się ona na tle wielu kolorowych publikacji. Historia dwóch kotów posłużyła autorce do zaprezentowania różnic, jakie funkcjonują w świecie. 

K@sia


* tłum. - "urodzony, by czytać"; jest to inicjatywa edukacyjna, wspierająca czytanie na głos i skierowana do dzieci w wieku od 6 miesięcy do 6 lat.


2 komentarze:

  1. Jestem zdania, iż kocięta jako zwierzaki są całkiem przyjazne. Tym bardziej, że ja również mam u siebie ładnego kociaka. Strasznie podoba mi się to co przedstawiono w http://kotkot.pl/przygarniamy-kota-jaka-rasa-bedzie-odpowiednia/ i jestem zdania, faktycznie tak jest często. W sumie kotki są całkiem popularnym zwierzęciem domowym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger