08 marca

"Syn" Lois Lowry - recenzja

Tytuł: "Syn"
Autor: Lois Lowry
Gatunek: fantastyka
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 387
Seria: Dawca




Ostatni tom cyklu autorstwa Lois Lowry, zapoczątkowanego "Dawcą". Każda książka tej autorki, jaką do tej pory miałam przyjemność przeczytać, wywierała na mnie ogromne wrażenie. Pełna nadziei sięgnęłam po "Syna", oczekując niesamowitego zwieńczenia serii. Nie zawiodłam się ani trochę. Książka jest podzielona na trzy części. W dwóch z nich przeważa historia Klary. Dziewczyna urodziła się w tej samej społeczności, co Jonasz, bohater "Dawcy", a na ceremonii przydziału została wybrana na rodzicielkę. Siłą odebrano jej dziecko, lecz zamiast uczucia dobrze wypełnionego zadania odczuwała nieznaną w społeczności tęsknotę. Klara potajemnie odwiedzała syna i marzyła, by był z nią, lecz to było niemożliwe. Po ucieczce Jonasza z Gabim - synem Klary - ona również opuszcza społeczność, żyjąc z amnezją w małej wiosce do czasu, gdy wspomnienia wracają, a ona wyrusza, by odnaleźć swoje dziecko. Przed Klarą trudna droga pełna walki o przetrwanie i poświęcenia. 
Zdradziłam sporo, lecz nie na tyle, by komukolwiek odebrać przyjemność czytania. Nadmienię jeszcze, że w powieści pojawiają się znani nam już z poprzednich tomów serii bohaterowie: Kira, Jonasz i Gabi. Najbardziej emocjonujący jest ostateczny pojedynek dobra ze złem. 
Lois Lowry napisała tę serię w sposób pochłaniający czytelnika bez reszty, sugestywny, ukazujący odwieczną walkę dobra ze złem, życie i śmierć, pokusy ludzkie. Do tego wyśmienicie wykreowany świat oraz żywe postacie. Jest to seria, do której wrócę po latach, by jeszcze raz ją przeżyć i zrozumieć. Myślę, że jest to jedna z moich ulubionych serii. Polecam z całego serca mniej doświadczonym czytelnikom jako przygodę i tym bardziej doświadczonym, którzy dostrzegą głębsze znaczenie tej historii.

Julia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger