03 listopada

"www.ru2012.pl" Marcin Ciszewski - recenzja

Tytuł: www.ru2012.pl
Autor: Marcin Ciszewski
Liczba stron: 356
Wydawnictwo: ZNAK
Seria: War Books


Po książkę ,,www.ru2012.pl” (ten tytuł nigdy mi się nie znudzi) sięgnąłem, ponieważ wojna, akcja i militaria to mój konik. Książka ta należy do  tzw. serii War Books i zaliczana jest także do cyklu nazywanego umownie "www".
 
Marcin Ciszewski jest absolwentem Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją historia najnowsza. Przed debiutem pisarskim w 2008 roku był dziennikarzem muzycznym w Programie 3 Polskiego radia oraz grał na basie w różnych zespołach muzycznych.

,,www.ru2012.pl” to książka typowo dla chłopaków, jest tam broń, akcja, pościgi oraz odrobinę fikcji. Dla mnie, na przykład, dodatkową atrakcją jest pomysł przenoszenia się bohaterów w czasie. Uważam, że Ciszewski świetnie to wymyślił. Poza tym akcja rozgrywa się między innymi w mieście o nazwie Borne Sulinowo, które jeszcze niedawno nie istniało na mapie Polski. Cały cykl prezentuje nam wybrane wydarzenia historyczne (przecież historia to nuuuuda!) w bardzo atrakcyjnej formie.
Ujmując to w jednym zdaniu napiszę tak: bardzo fajna książka na długie, jesienne lub zimowe wieczory (tak wiem, trochę ,,dziadkowe” zdanie, ale taka jest prawda).

!SPOILER ALERT!

Głównym bohaterem jest Jerzy Grobicki, dowódca oddziału nowoczesnych technologii, który razem ze swoim oddziałem zniknął w tajemniczych okolicznościach w czasie wojny, a teraz chce wrócić do swoich czasów za pomocą tajemniczego urządzenia, którego nie opiszę, ponieważ zbyt wiele fabuły bym zdradził, a tego przecież nie chcemy.
Fabuła trzyma w napięciu, a akcja powieści rusza z kopyta już od pierwszej strony, więc książkę pochłonąłem w kilka dni. Niektóre rozdziały się trochę dłużą, ale raczej nikomu to nie będzie przeszkadzać.

!KONIEC SPOILERU!

Książkę ,,www.ru2012.pl” polecam wszystkim, którzy lubią militaria. Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś przeczytać również pozostałe tomy tej serii. 
Moja ocena dla tej książki to 7/10. Zachęcam również do wypożyczania innych książek z bogatego księgozbioru naszej biblioteki.

Karol


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger