25 listopada

"Barça. Życie, pasja, ludzie" Jimmy Burns - recenzja

Tytuł: Barça. Życie, pasja, ludzie
Autor: Jimmy Burns
Liczba stron: 472
Wydawnictwo: Sine Qua Non


Po książkę ,,Barça. Życie, pasja, ludzie” sięgnąłem, ponieważ zaciekawiła mnie historia tego sławnego klubu sportowego FC Barcelony (którego, nawiasem mówiąc, wielkim <a raczej wiernym> kibicem jest nasz ulubiony pan matematyk!).
Po przeczytaniu tej książki dowiedziałem się dużo, ale też potwierdziły się moje doświadczenia dotyczące tego typu książek.

!SPOILER ALERT!

,,Barça. Życie, pasja, ludzie” to typowa książka o klubach sportowych. Zawarte w niej informacje jednak dały mi pewną wiedzę na temat Barçy. Wiele meczy, ogrom emocji przy każdej wygranej i przegranej.
Powstało kilkadziesiąt książek na temat FCB, ale według wielu czytelników i pasjonatów futbolu ,,Barça. Życie, pasja, ludzie” to jedna z najlepszych książek, które ją opisują. Fakt, jest w niej zawartych również wiele emocji, których pełne są historie opisanych tam piłkarzy, grających w Barcelonie.
Nieomal rozszarpana siatka w bramce Sampdorii Genua. Piłkarz, który miał stać się legendą, podpisujący po pijanemu kontrakt, w swoim mniemaniu – z Realem Madryt. Bramkarz uciekający z Hiszpanii w przebraniu i prezydent klubu rozstrzelany przez frankistów. Zmiażdżone i stopione trofea po uderzeniu bomby w klubowy budynek. Wiceprezydent klubu skaczący do Tamizy.
Takie właśnie fakty są opisane w tej książce.

!KONIEC SPOILERA!

Polecam tę książkę wszystkim fanom FC Barcelony, całej Katalonii oraz wszystkim innym zapaleńcom sportowym, a macie co czytać, ponieważ ja, choć nie przepadam za piłką nożną, przeczytałem ją z zapałem i coraz większą ciekawością.
Książka ,,Barça. Życie, pasja, ludzie” dostaje ode mnie ocenę 8/10, a Wy jaką ocenę jej wystawicie? Przeczytajcie i wyraźcie swoją własną opinię.

Karol 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger