21 lipca

"Wodospad" Lauren Kate - recenzja

Tytuł: "Wodospad"
Autor: Lauren Kate
Ilość stron: 359
Wydawnictwo: Galeria Książki
Moja ocena: 6/10



Recenzowana pozycja jest kontynuacją „Łzy” - książki, którą czytałam mniej więcej rok temu. Zabierając się więc za „Wodospad” miałam pewne obawy, czy cokolwiek będę pamiętać z fabuły. Na szczęście jednak autorka już na wstępie zaczyna przypominać czytelnikowi wydarzenia z poprzedniej części oraz nakreślać bieg wydarzeń w obecnej.
Ja również spróbuję przytoczyć podstawowe informacje dotyczące tejże historii, aby łatwiej było zrozumieć recenzję. Tak więc seria Lauren Kate opowiada o Eurece - dziewczynie, której łzy mogą zatopić świat. Jej życie nie jest łatwe. Odkąd pamięta musi tłumić emocje, gdyż nie wolno jej zapłakać. Nawet kiedy umiera jej matka, nawet kiedy istnienie traci sens, nawet kiedy jej najlepszy przyjaciel staje się kimś zupełnie innym... W finałowej scenie pierwszego tomu Eureka wylewa dwie łzy, rozpoczynając tym samym apokalipsę i zarazem wznoszenie się zatopionej przed wiekami Atlantydy. Oczywistym jest, że zadaniem dziewczyny w drugiej części historii będzie uratowanie świata i swoich najbliższych. Razem ze swoim ojcem, bliźniętami, jej przyjaciółką Cat oraz Anderem muszą odnaleźć Solona, zaginionego Tragarza Ziarna, który pomoże im w tej trudnej misji.

„Wodospad” jest o wiele krótszy i wydaje się być mniej rozbudowany niż „Łza”. Główna bohaterka odkrywa prawdę o swoim istnieniu, co zmienia jej zachowanie, trudno mi jednak powiedzieć czy na lepsze. W książce brakowało mi rozwinięcia wątku związanego z Anderem. Miłość jego i Eureki zniknęła równie szybko, jak się pojawiła, a ich zachowania zbyt często wzbudzały moją irytację. Zakończenie tej historii jest raczej nietypowe i zapewne nie wszystkim przypadnie do gustu, ja sama byłam nim nieco rozczarowana. Co do całości książki, to odniosłam wrażenie, że została napisana tylko po to, żeby jakoś zakończyć serię, więc niestety dość ciężko było mi przez nią przebrnąć. Jednak sam pomysł, wykorzystanie Atlantydy, jest czymś nowym, świeżym, co z pewnością zachęca do sięgnięcia po tę serię.



Edelline


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger