08 maja

"Gdybym była czekoladą" Katarzyna Majgier - recenzja

Autor: Katarzyna Majgier
Tytuł: Gdybym była czekoladą
Liczba stron: 278
Wydawnictwo: Akapit Press
Seria: Dzienniki Ani Szuch (tom 5)


"Otworzyłam drzwi, a wtedy babcia wystrzeliła z pytaniem, o które nawet jej nie podejrzewałam:
- A majtki masz ciepłe?
Dziewczyny popatrzyły na mnie pytająco, a schodzący z góry chłopcy, trochę od nas młodsi, więc nawet nie wiemy, jak mają na imiona, zaczęli rechotać.
Wyszłam po prostu, nie wyjawiając nikomu tych intymnych szczegółów, bo wydaje mi się, że jednak nie jest to temat na inteligentną konwersację." 

Nie czytałam jeszcze żadnej książki pani Katarzyny Majgier, ale spodobała mi się okładka powieści "Gdybym była czekoladą", więc szybko zdecydowałam się na lekturę. 
Jest to książka młodzieżowa, napisana raczej głównie dla dziewczyn. Do tego ma formę pamiętnika, a więc tę, którą bardzo lubię.  Chociaż na pierwszy rzut oka wygląda jak lekkie "powieścidełko" bez głębszych treści, to nic bardziej mylnego. Czytelniczki znajdą tutaj wiele ciekawych, zabawnych wątków, ale również i te poważniejsze, o problemach nastolatków.

Główną bohaterką jest piętnastoletnia Ania. Autorka bardzo realistycznie opisuje jej życie, dom, szkołę, kontakty z przyjaciółmi i, oczywiście, jej nastoletnie problemy. Czyta się szybko i przyjemnie. Trochę żałuję, że nie miałam możliwości zacząć lektury od początku serii, ale mam nadzieję, że trafię jeszcze na pozostałe części i doczytam :-)

Polecam tę lekturę dla osób, które lubią czytać o życiu nastolatków i mają chęć na odrobinę relaksu przy fajnej powieści.

Oli
     


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Za półką z książkami... , Blogger